Flashback Memori Petanda Tidak Menerima Realiti?

Gemar aku menyelak helaian blogpost kalian yang serba meriah dengan keindahan bahasa.Cantik belaka. Aku terkesan akan seorang ini, gemar sungguh mencoret kisah-kisah lamanya, sehingga membuatkan si asing sekalipun terikut ingin mengetahui apa perihal selanjutnya. Menarik. Bijaksana cara penulis mengatur kata, aku turut sama menjadi peserta yang mengikuti alunan aliran yang dibawanya. Terikut akan arus. Maka aku, mengoogle segala video yang berkisar memori lamaku. Didengar dan dihayati. Aku terangguk-angguk mengikut dentuman speaker di gegendang. Aku Fikir. Adakah penulis tersebut menulis disebabkan rasa cinta terhadap memorinya atau sememangnya dia sukar melepaskan yang sudah lama berlalu. Kasihan. Aku tumpang simpati andai benar hipotesisku ini. Aku sendiri sebagai pemikir; kenangan itu harus disimpan kemas, namun andai terlalu kerap dicari, dikembur keluar dari rak-rak simpanan, atas izin tuhan, pastinya akan berseleraklah fikiran si anu dan si polan tersebut. Yang lepas, baik dibiarkan. Bisa Dingati. Tetapi bukan diulang main hingga menyesakkan dada dan menganggugugat kewarasan pertimbangan. Hidup Diteruskan. Yang sudah 'bersemadi' tinggalkan lah ia, sesuatu sedang menunggumu di pintu masa hadapan. Raikannnya. Bimbang saja kau terlepas yang baik dan hebat tatkala terlalu khayal melayan rakaman maya di dalam minda yang celaru

Post a Comment